Baby Spa Set Tasneem Naturel



Barang jagaan bayi adalah antara keperluan yang kerap digunakan untuk bayi setiap hari. Terdapat pelbagai produk penjagaan bayi yang ada di pasaran. Namun sebagai ibu bapa kita perlulah memilih produk yang paling selamat untuk kulit bayi yang masih terlalu 'fragile' untuk didedahkan dengan bahan kimia berbahaya.

Atas kesedaran itu Tasneem Naturel mengambil inisiatif untuk mengeluarkan Baby Spa Set yang merupakan set jagaan lengkap untuk bayi dan kanak-kanak.






Memperkenalkan  Baby Spa Set yang terdiri daripada 3 barang keperluan bayi di dalamnya iaitu: 
▶ head to toe
▶ massage oil
▶ lotion




 

Bahan-bahan dan Manfaatnya

Ibu-ibu dah tak perlu risau untuk guna baby care selepas ini kerana Baby Spa Set ini boleh dijadikan alternatif yang selamat untuk kegunaan harian bayi anda. Set kelengkapan bayi ini juga sesuai untuk anak-anak yang ada G6PD. Baby Spa Set ini selamat digunakan kerana tiada bahan kimia dan detergen merbahaya, tiada paraben, tiada SLS, tiada SLES, tiada propylene glycol, tiada pewarna tiruan, tiada minyak mineral dan lain-lain lagi. Bahan-bahan yang terkandung dalam Baby Spa Set ini semua berasaskan bahan semulajadi dan essential oil bermutu tinggi. Bahan-bahan yang terkandung dalam Baby Spa Set dan manfaatnya adalah seperti dalam gambar di bawah:

1. Head to toe


2. Massage oil





3. Lotion


Cara-cara Pengunaannya

Jika ibu-ibu sudah mendapatkan Set Spa Baby ini bolehlah ibu-ibu spa-spakan anakmu menggunakan 3 langkah berikut:

Langkah pertama – mandian Head to Toe

Mandian ini digunakan semasa mandikan bayi keseluruhan badan hingga ke kepala. Mandian dari bahan semula jadi sepenuhnya ini dirumus tanpa SLS dan paraben yang boleh menyebabkan kerengsaan kepada kulit bayi.

Langkah kedua – urutkan bayi menggunakan Massage Oil

Kebiasaannya selepas mandikan bayi kita hanya mengurut perut dan kaki bayi untuk elakkan kembung. Sebenarnya keseluruhan badan bayi boleh diurut menggunakan teknik yang betul. Baby memang suka diurut tau dan bayi yang biasa di urut jelas sangat sukakan rutin ini dari respon mereka bila diurut. Bila sapu minyak di rambut, automatik mama lurut sekali tangan, kaki dan belakang. Dalam box set ini ada sekali dibekalkan booklet teknik urutan bayi. Jadi ibu-ibu yang ada anak-anak
newborn hingga 2 tahun bolehlah rujuk booklet untuk urutan bayi.



Langkah ketiga – Lembabkan kulit bayi dengan losyen

Pendedahan pada persekitaran boleh menyebabkan kulit bayi menjadi kering. Ini boleh mengundang rasa tak selesa bila bayi menggesel antara kulit. Bagi mengelakkan keadaan ini, lembabkan kulit bayi menggunakan losyen dari bahan-bahan semulajadi ini. Kita akan rasa selamat untuk gunakan pada kulit bayi dan bayi juga akan beroleh manfaat dari kandungan losyen ini.

 

Kenapa ibu-ibu perlu mendapatkan Baby Spa Set ini?

Selain diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi dan selamat untuk kegunaan bayi seawal baru lahir sehingga dewasa, set ini adalah sangat jimat dengan harga yang berbaloi. Ini kerana isi kandungannya pekat dengan hanya sekali picit sahaja sudah cukup untuk sekali penggunaan. Ia juga mudah meresap dan tidak melekit. Set ini juga sesuai untuk dibawa kemana sahaja (travel friendly). 

Jadi ibu-ibu apa tunggu lagi!!! Jom ubah set kelengkapan bayi anda dengan produk-produk berasaskan bahan dan pewangi alami ini dengan Baby Spa Set daripada Tasneem Naturel ini. Untuk maklumat lanjut boleh hubungi 019 5220733 atau klik link ini www.wasap.my/60195220733/babyspasettasneem.



Anak Happy, Mama Ceria



Comments