Balm Terbaik untuk Bayi

Balm Terbaik untuk Bayi - TASNEEM NATUREL




Balm bayi Tasneem Naturel merupakan kit bayi semulajadi yang memberi manfaat kepada ibu bapa yang mempunyai bayi atau anak kecil. Balm ini dirumus khas daripada bahan semulajadi serta kombinasi essential oil yang bermutu tinggi. Tahukah anda apakah itu essential oil?

Essentiol oil (EO) merupakan minyak pati semulajadi yang diperolehi daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan semulajadi seperti daripada bunga, buah, akar, ataupun kulit pokok. Sebagai contoh, minyak lavender diekstrak dari daun dan bunga lavender. Manakala, minyak frankincense daripada resin dan getahnya. EO mendapat banyak permintaan kini disebabkan khasiatnya yang mampu dijadikan alternatif menggantikan perubatan moden yang diperbuat daripada bahan kimia. EO merupakan miyak pati asli, bergred terapi, tiada campuran bahan sintetik atau tidak diubahsuai kandngannya mempunyai pelbagai khasiat tersendiri yang berupaya menyembuhkan pelbagai jenis penyakit dan masalah. Bau aroma terapinya yang harum serta khasiatnya sangat pantas menyerap ke dalam kulit serta memberikan kesan yang cepat serta memberansangkan kepada manusia. Berikut adalah perbezaan EO dan minyak wangi:






Kenapa anda perlu memilih balm daripada Tasneem Naturel? Ini adalah kerana balm Tasneem Natural diperbuat daripada 100 % bahan minyak pati organik semulajadi, bebas toksin, dan sesuai digunakan di semua peringkat usia sejak bayi baru lahir hingga dewasa. Jangka masa penggunaan setiap balm adalah bergantung kepada kekerapan penggunaan masing-masing. Oleh itu, balm Tasneem Naturel merupakan balm daripada EO yang selamat, terbaik dan sesuai untuk bayi anda. 

* Sila dapatkan nasihat doc jika bayi anda lahir pramatang.





Selain daripada diperbuat daripada 100 % bahan semulajadi daripada pati minyak, balm Tasneem Naturel juga mempunyai pelbagai kebaikan seperti penggunaannya dijamin yang tidak panas, tidak melekit, berbau wangi, mudah dibawa kemana sahaja serta telah pun disahkan selamat oleh KKM.




5 Jenis Balm Tasneem Naturel dan Fungsinya

Balm bayi semulajadi Tasnem Natural mempunyai 5 jenis mengikut fungsi jenis EO dan masalah yang boleh diatasi seperti berikut:

1. Sleep Time

Sesuai membantu anak anda supaya mudah lena dan bangun dalam mood yang ceria. Hanya sapukan balm di tulang belakang, tapak kaki, di nadi belakang telinga serta pergelangan tangan.

2. Calm Time

Sesuai untuk bayi yang meragam. Membantu anak anda menjadi lebih tenang dan ceria. Hanya sapukan balm di tulang belakang, tapak kaki, di nadi belakang telinga serta pergelangan tangan.

3. T-Rub

Sesuai untuk sakit perut, gastrik, kembung perut, cirit birit, sembelit dan membantu masalah penghadaman. Hanya sapukan balm di perut dan tapak kaki. Ibu bapa disarankan membuat urutan supaya si manja anda lebih selesa.

4. CF-Rub

Sesuai untuk mengurangkan batuk berkahak, selsema, asma, mencairkan kahak, dan mengurangkan suhu badan ketika demam. Hanya sapukan balm di hidung, tulang belakang, tapak kaki, dan di dada.

5. Skeenz

Sesuai untuk masalah kulit sensitif, gatal-gatal, ruam, dan ekzema. Hanya sapukan balm di tempat yang bermasalah.



Senarai harga Balm Tasneem Naturel: 1. SleepTime RM49 2. CalmTime RM49 3. T-Rub RM49 4. CF-Rub RM49 5. Skeenz RM55 *Less 10% jika pembelian secara kombo

Sebarang maklumat bolehlah melawati page Tasneem Naturel Johor dan hubungi Puan Syairah (019 - 522 0733) atau pun klik sini untuk whatapps.


Comments